martes, 5 de noviembre de 2013

Aniversari de la Tánia III - Minnie Mousse

Avui la Tània fa 3 anys. Com passa el temps....

Els seus pares fan un dinar per celebrar-ho i m'han demanat un pastís. Com que estic força animada amb el tema del fondant m'he atrevit a fer una minnie i la veritat és que el resultat no esta gens malament.




Ingredients: 
Per la massa:
110 grms. de mantega a temperatura ambient
50 grms. sucre glass
50 grms. sucre normal
110 grms. de farina.
1 cullerada petita de llevat
2 ous
2 cullerades de vainilla en pols
2 cullerades de llet

Per la buttercream:
200 grms. mantega a temperatura ambient
200 grms. de sucre glas
2 cullerades de llet
2 cullerades de pasta de maduixa (jo la compro a My Lovely Food)

Per la massa:
Un quilo i mig. Jo compro el Satin Ice amb gust de vainilla, és blanc i és fàcil de tenyir.
Necessitarem colorant: negre, ivory i vermell i alcohol alimentari.

Preparació:
1. Barregem la mantega i el sucre amb la batedora elèctrica. 

2. Quan tenim una massa suau i homogènia i afegim els ous d'un en un.

3. A continuació i afegim els ingredients secs barrejats: farina, llevat i vainilla. 

4. Per últim, afegim la llet.

5. Posem al forn durant uns 25-30 minuts a 180-200 graus. Recordeu comprovar sempre l'estat de cocció amb un ganivet o un punxo. 

6. Quan esta, el deixem refredar i el tallem en pisos (els que surtin). 

Aquesta quantitat de massa és adequada per un pastís de 22-24 cm de diàmetre. Si volem fer les orelles de la Minnie comestibles, hem de fer la meitat de la massa per a dos motlles 11 cm. de diàmetre. 

Per fer la buttercream heu de barrejar la mantega i el sucre glas amb la batedora elèctrica fins que quedi homogeni. A continuació, afegiu el gust i la llet. Hi poso llet perquè la butter quedi més suau i no quedi dura quan la posem a la nevera.

Per començar a muntar el pastís:

1. Apliquem una capa de buttercream entre els pisos i cobrim el pastís perquè el fondant si adhereixi completament. 

2. Posem una capa de fondant color ivory a tot el pastís. 

3. Col·loquem les orelles i les tallem perquè s'ajustin al cap. 

4. Cobrim amb una capa de fondant blanc i li donem a la forma del cabell. Jo vaig imprimir-me una foto d'en Mickey a mida real, després la vaig tallar perquè em servís de plantilla. 

5. Fem el mateix amb els ulls, la nineta, el nas, la boca i la línia de sota els ulls. Recordeu fer-ho amb fondant blanc o lleugerament tenyit de gris. No intenteu tenyir-lo de negre directament perquè gastareu tot el pot de colorant i no tindrà el to que voleu. A més, tindrà una textura del tot impossible de treballar.

6. Quan ja tenim totes les peces les posem a la cara i les pintem de negre amb un pinzell. barregem una mica de colorant negre en pols i l'alcohol i ja tenim pintura o si l'hem comprat en gel, el rebaixem amb alcohol per pintar millor.



7. Tenyim una mica de fondant amb el colorant vermell. Paciència, necessita força colorant i estona d'amasat. Per una banda farem el llas i per l'altre cobrirem el lateral del pastís. 
7.1. El llas. 
Jo vaig fer servir la tècnica d'aquest vídeo: http://www.youtube.com/watch?v=nvmrydXicgg
Després hi vaig enganxar els puntets blancs amb una mica d'aigua. 

7.2 El lateral.
Has de fer una tira llarga de fondant, pensa que només pots fer unions a la part de darrera de les orelles, intenta fer-la llarga i més ample del que en realitat necessites. Quan ja la tens ben estirada has de tallar un costat molt recte, aquest serà el de la part superior de pastís. 

8. Per últim, fas boletes amb el fondant i les vas enganxant a la part superior i inferior de lateral per decorar i donar un aspecte més polit. 







 Apa doncs, espero que us agradi el resultat i us animeu a fer-ne algun!!!!



No hay comentarios:

Publicar un comentario